سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 تا از بهترین غذاهای خیابانی در سامویی

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/8:: 2:27 عصر

در این پست 5 تا از بهترین غذاهای خیابانی در سامویی را معرفی کرده ایم . این لیست غذاها را به خاطر بسپارید تا هنگام انتخاب غذای خیابانی آگاهی داشته باشید .

1- سوپ نودل 

سوپ رشته نودل تایلندی که از جوجه ، گوشت گاو یا گوشت خوک و یا غذاهای دریایی تهیه شده است . خودتان می توانید گوشت داخل سوپ را انتخاب کنید . بنابراین قبل از سفارش مطمئن شوید گوشت خوک در آن استفاده نشده است .  

2- نودل مخلوط 

فاد تایلندی یکی از غذاهای محبوب مسافران در تایلند است . این نودل های سرخ شده با سس ماهی ، فلفل قرمز ، سس قند و تامارند (و یا ترکیب تخم مرغ ، ماهی خشک شده ، توفو و تخم لوبیا) با میگو ، مرغ یا گوشت خوک آماده می شود .

غذای خیابانی سامویی

3- نودل برنج با کاری

کانوم جین (که اغلب به اشتباه Khanom Chin تلفظ می شود ) نوعی سوپ است که با برنج ، تخم مرغ پخته شده و سبزیجات تازه تهیه می شود . در این ظرف سنتی خوشمزه نیز می توان به جای برنج چسبنده ، سالاد پاپایا استفاده کرد .

4- غذاهای دریایی با برنج چسبنده

گوش کباب شده ، ماهی و غذاهای دریایی سنتی از محبوب ترین غذای خیابانی در تایلند است . از سینه مرغ تا ماهی های کوچک و از سوسیس تا قطعات گوشت خوک که 10 تا 20 بات فروخته می شوند .

5- کوکتل

روند جدیدی در بازارهای شبانه و پیاده روهای اطراف ساموئی وجود دارد : کوچه های کوکتل . شما می توانید موهیتو یا کوکتل را با 70-100 بات بخرید و در حالی که قدم می زنید ، نوش جان کنید . 

 


بهترین جاهای دیدنی در مکزیکوسیتی

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/7:: 4:47 عصر

مکزیکو سیتی یکی از شهرهای معروف در جهانه که جهانگردان زیادی را به خود جذب می کنه و تو سفر به مکزیکو سیتی جاهای خیل زیادی هست که اگه بازدیدشون رو از دست بدین خیلی پشیمون می شین، واسه همین بهتره قبل از سفر یه زمانبندی و برنامه ریزی دقیق داشته باشین که وقت کم نیارین. جاهایی مثل موزه ملی مردم شناسی که پربازدید ترین موزه در کل مکزیکه، موزه سمیه که یکی از ثروتمندترین مردان دنیا برای همسرش ساخته، کاخ چپولتپک که همچون نگینی بر فراز تپه ای زیبا می درخشه، کاخ هنرهای زیبا که از مجلل ترین کاخ های مکزیکه، موزه معبد مایور که بزرگترین معبد آزتک ها بوده، میدان زوکالو که بهش قلب تپنده و چشم و چراغ مکزیک می گن،کلیسای متروپولیتان که با الهام از کلیساهای اسپانیا ساخته شده، ساختمان پست، پارک چپولتپک، کاخ موزه ملی، منطقه تاریخی کایوآکان، کلیسای سانتا ماریا و موزه فریدا کالو. 

منبع:

http://hamgardi.com/


4 تفریح محبوب در پاتایا تایلند

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/5:: 9:34 عصر
پاتایا به واسطه خلیج تایلند ، دارای سواحل زیادی است . از تفریحات آن است که طرفداران زیادی دارد . در ادامه با 4 تفریح محبوب در پاتایا تایلند آشنا خواهید شد . 

اسنورکلینگ پاتایا
پاتایا مکانی ایده آل برای اسنورکلینگ است زیرا تعداد زیادی جزیره با صخره های مرجانی در اطراف دارد . صخره ها آب های آرام و زیستگاه هایی را فراهم می کند که ماهی ها رشد کنند و این برای این ورزش بسیار مهم است . هر روز صبح تورهای اسنورکیلنگ با قایق پاتایا را ترک می کنند و در جزایر زیبا اما غیرگردشگری به این تفریح می پردازند . 

غواصی پاتایا
غواصی در پاتایا یکی دیگر از تفریحات پاتایا ست . برای غواصی به سواحل دور پاتایا می روید . با غواصی از دنیای رنگارنگ دریا ، ماهی های عجیب و زیبا ، صخره های مرجانی و … دیدن خواهید کرد . در پاتایا سایت های غواصی زیادی وجود دارد . بهترین زمان انجام غواصی در دریای آندامان از اکتبر تا آوریل و در خلیج تایلند از می تا سپتامبر است .
موج سواری پاتایا
از دیگر تفریحات ساحلی پاتایا کایت سرفینگ است که سالهاست به یک ورزش پر طرفدار در پاتایا تبدیل شده است . اگر می خواهید ماجراجویی کنید ، این تفریح را انتخاب کنید . کایت سرفینگ در پاتایا ترکیبی از سرعت و تعادل است که به شما اجازه می دهد به طور همزمان ماجراحویی کرده و لذت ببرید . مبتدیان نیز می توانند این ورزش را انجام دهند .

قایقرانی پاتایا
قایقرانی راهی مناسب برای دیدن زیبایی های پاتایا و ماجراجویی است . قایقرانی فعالیتی مهمی برای مراقبت از سلامت و تناسب اندام و همچنین دیدن جاذبه های پاتایا می باشد . انتخاب فصل مناسب نقش تعیین کننده ای در میزان رضایت شما دارد . اگر چه در تمام طول سال می توانید قایقرانی انجام دهید اما بهتر است در فصل بهار این تفریح را انتخاب کنید . 

دبی چگونه شهری است ؟

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/3:: 10:54 عصر

دبی یکی از مهمترین شهرهای خاورمیانه است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است . آیا اطلاعاتی درباره شهر دبی دارید ؟ آیا می دانید قرار است که چه شهری سفر کنید ؟ در ادامه می توانید اطلاعاتی درباره شهر دبی به دست بیاورید . 

جاذبه های گردشگری دبی

گرچه دبی به عنوان یک مقصد نسبتا جوان دیده می شود ، اما دارای یک تاریخ شگفت انگیز و میراث پر جنب و جوش است که یک نگاه اجمالی به فرهنگ عربی ارائه می دهد . موزه دبی یکی از جاذبه های تور دبی ، مکان خوبی برای شروع کاوش تاریخ و میراث دبی می باشد . فورت الفاهیدی یکی از قدیمی ترین ساختمان های دبی که در سال 1787 ساخته شده است . موزه های دیگر در دبی و در امارات متحده عربی وجود دارد که تاریخ و رشد این کشور را به نمایش می گذارند . 

طبیعت دبی

دبی با مساحت 3885 کیلومتر مربع ، دومین شهر بزرگ امارات در امارات متحده عربی است . این شهر در ساحل خلیج دبی ، یک ورودی طبیعی از خلیج فارس قرار دارد . دبی با آب و هوای نیمه گرمسیری خشک و دارای آسمان آبی و آفتابی در تمام طول سال است . داغ ترین ماه بین ژوئن و سپتامبر است در حالی که جالبترین زمان بین دسامبر و مارس است . بارندگی بسیار کمی در دبی وجود دارد .

درباره دبی

  • پول محلی دبی (درهم) است و برابر با 1 دلار آمریکا است .
  • دبی یکی شهر جهانی است و به همه گردشگران احترام می گذارید ولی یا این حال دین مردمانش اسلام است .
  • از سال 1833 خانواده سلطنتی آل مکتوم دبی را اداره می کنند . تحت رهبری عاقلانه و پیشرفته شان ، دبی اکنون مرکز تجاری و گردشگری برای منطقه خاورمیانه است .
  • حدود 800 تن از اعضای قبیله بنی یاس ، به رهبری خانواده مکتوم ، در سال 1833 در خور دبی مستقر شدند . 

آشنایی با جغرافیا و طبیعت تایلند

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/2:: 7:5 عصر

تایلند به شش منطقه تقسیم شده است: شمال ، شمال شرقی ، مرکزی ، جنوب ، شرق و غرب . شمال تایلند دامنه های وسیع کوه ها بر چشم انداز و سرچشمه بسیاری از رودخانه هاست. جنوب تایلند شامل بسیاری از سواحل زیبا و جزایر در خلیج تایلند و دریای اندامان است. مقاصد گردشگری شناخته شده عبارتند از استان پوکت ، کولایپ ، کو فی فی ، کو سامویی و کو تائو در جنوب قرار دارند .

شمال شرقی ویژگی های برخی از زیباترین مناطق سرزمین های شمالی را دارد اما همچنین پلات های زرق و برق دار را خواهید دید . مرکز تایلند عمدتا دشت است و یک منطقه بزرگ کشاورزی برنج و کشاورزی است . غرب با بسیاری از جنگل ها ، آبشارها و سدها عجین شده است و به همین دلیل تعدادی از پارک های ملی در این منطقه وجود دارد. تایلند شرقی نیم کوه ، نیم اقیانوس است . گرچه در اینجا بسیاری از استانها وجود ندارد، اما همچنان بسیاری از مناظر شگفت انگیز و مکان های خیره کننده را برای بازدید دارد . 


<      1   2   3      >



بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 1 ، کل بازدیدها: 15258
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ