سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معروفترین دیدنی های پوکت

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/18:: 12:28 صبح

پوکت جزیره ای است که جاذبه های فراوانی دارد . موزه های تاریخی ، معابد زیبا و باشکوه ، تفریحات شبانه ، سواحل رویایی ، و بسیاری جاذبه های گردشگری دیگر . این جزیره همه چیز را با هم دارد و سفر به آن سفر کاملی خواهد بود . در ادامه معروفترین دیدنی های پوکت را نام برده ایم . 

مکان های دیدنی پوکت

شهر قدیمی

شهر قدیمی یکی از جالب ترین مکان های دیدنی پوکت است که در ترکیبی از فرهنگ های تایلندی ، چینی ، پرتغالی ، هندی وو ... را خواهید دید . گشتن در خیابان های این شهر و دیدن ساختمان های باشکوه ، مغازه های جالب ، کافه های کوچک ، نانوایی ها و رستوران های خیابانی ... برای یک نیم روز بسیار جالب است . این شهر شامل 5 خیابان اصلی و کوچه های کوچک است .

معبد وات‌چالونگ

وات چالونگ یکی از مهمترین معابد پوکت است که هر ساله هزاران نفر از گردشگران تور پوکت آن بازدید می کنند . این معبد به زیبایی تزئین شده است . در تعطیلات ویژه این معبد میزبان نمایشگاه های کشور است ، با عطر و طعم واقعی غذاهای محلی که تنها می توانید در اینجا بچشید . وات چالانگ تاریخی جالب دارد و مرکز معنوی جزیره پوکت است . 

بودای بزرگ

در هر جایی از جنوب پوکت ، مجسمه غول پیکر بودای نشسته در بالای تپه ناکرد دیده می وشد . بودای بزرگ در سال 2004 ساخته شده و حدود 45 متر ارتفاع دارد . هزینه ساخت این مجسمه 30 میلیون بات بوده است . در کنار مجسمه اصلی ، یک مجسمه طلایی کوچکتر ساخته شده از برنج وجود دارد . 

سواحل

سفر به جزیره پوکت بدون دیدن سواحل آن کامل نخواهد بود . برای دیدن زیباترین سواحل پوکت به سواحل غربی بروید . اینجا جایی است که خواهید فهمید که چرا پوکت مقصد اصلی توریستی تایلند است .  علاوه بر زیبایی های طبیعی فراوان که بهشت را تداعی می کنند ، می توانید از تفریحات سواحل لذت ببرید . در سواحل همچنین امکانات گردشگری کاملی در دسترس مسافران تور تایلند وجود دارد . 

فانتاسی شو

فانتاسی پوکت مجموعه ای 14 هکتاری پر از فعالیت و سرگرمی است . فانتاسی یکی از نمایش های معروف در تایلند است . این نمایش ویترین تاریخ و فرهنگ تایلند است . اینجا تقریبا 20 سال است که همراه اجرا می شود و روبه روز بر محبوبیت آن افزوده می شود . رقصندگان زیادی در اینجا برنامه اجرامی کنند . هر ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان از فانتاسی شو پوکت دیدن می کنند .


جاذبه های منطقه دیره دبی

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/16:: 11:2 عصر

خرید جذابیت بزرگی در دیره است . این منطقه خانه قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای دبی و همچنین مغازه های کوچک و کافه های در فضای باز در خیابان های باریک است . بسیاری از مغازه ها از اوایل صبح تا ظهر باز هستند و دوباره در اوایل شب تا دیروقت فعالیت دارند . اگر ترجیح می دهید به دور از گرما و رطوبت دبی باشید (از دسامبر تا مارس کمی خنک تر) می توانید خرید از 340 فروشگاه مرکز خرید سیتی سنتر دیره را انتخاب کنید . این مرکز خرید رستوران و سینماهای زیادی وجود دارد .

دیره دبی دسترسی راحتی به کوه ها ، بیابان ها ، پارک های سبز و سواحل دارد که برای تفریحات دبی بسیار ایده آل هستند . همچنین می توانید مسابقات شطرنج ، تفریحات بیابانی ، قایقرانی در دبی کریک ، بزرگترین آبگرم منطقه ، مرکز اسپا آکارا و یا اسکیت روی یخ در النصر لیسبون را تجربه کنید . همچنین ، سپری کردن یک روز در ساحل عمومی دیره در پارک المظور که شامل زمین های بازی ، پیک نیک ، باربیکیو و همچنین فروشندگان مواد غذایی است ، می تواند لذت بخش باشد . شب های دیره پر جنب و جوش است ، مردم برای خرید ، خوردن و گشت و گذار به خیابان می روند .


معروفترین مراکز خرید پوکت

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/14:: 11:39 عصر

در پوکت مراکز خرید زیادی وجود دارد که انواع اجناس ، هر آنچه را که لازم دارید به فروش می رسد . برخی از این بازارها توریستی هستند . مانند بازارهای شناور . برخی هم همچون بازارهای شبانه و آخر هفته اجناس ارزان می فروشند . در ادامه مطلب معروفترین مراکز خرید پوکت را معرفی کرده ایم . 

1- مرکز خرید جانگ سیلون

مرکز خریدی واقع در مرکز شهر که مقابل جاده بنگلا قرار دارد . این مرکز خرید از معروفترین مراکز خرید پوکت است که شامل سوپرمارکت Big C ، فروشگاه رابینسون ، هفت نمایشگاه تفریحی (شامل سینما ، سالن تئاتر ، بولینگ و ..)یک باشگاه شبانه ، یک هتل شیک و 200 فروشگاه و همچنین بیش تعداد زیادی رستوران می باشد .

2- بازار آخر هفته

بازار آخر هفته یکی از محبوب ترین بازارهای پوکت است . این بازار مکان خوبی برای خرید کالاهای دست دوم ، جین ، تی شرت ، جواهرات ، گل مصنوعی ، دی وی دی ، کفش ورزشی و بسیاری از کالاهای تقلبی می باشد . مانطو که می دانید بازارهای تایلندی بدون غذا صفایی ندارند . در این بازار غذاهای خیابانی زیادی وجود دارد . 

3- مرکز خرید سنترال فستیوال 

سنترال فستیوال یک مرکز خرید کاملا مجهز است که در خارج از شهر پوکت قرار دارد . در این مرکز خرید بیش از 120 فروشگاه قرار دارد که می توانید انواع لباس ، ساعت ،جواهرات ، لوازم خانگی ، اسبای بازی ،  ابریشم ، چمدان ، لوازم الکترونیکی از جمله لپ تاپ ، کتاب و دی وی دی و هر چیز دیگری که فکرش را می کنید ، خریداری کنید .

4- بازار شبانه چیلوا

بازار چیلوا پوکت یک بازار شبانه مدرن است که در جاده Yaowarat قرار دارد . این بازار کوچک اما در لیست بهترین بازارهای شبانه پوکت قرار دارد . به دلیل اینکه بازار چیلوا بیشتر برای محلی ها در نظر گرفته شده است بنابراین قیمت های مناسبی دارد . در این بازار از کانتینرهای رنگارنگ مخصوص حمل بار به جای مغازه استفاده شده است و همین شکل جالبی به بازار داده است . 

5- واکینگ استریت

خیابان واکینگ یکی از جاذبه های پوکت است . از اکتبر سال 2013 ، در این خیابان بازار هفتگی افتتاح شده است که محلی های به آن تالاد یایی به معنی بازار بزرگ می گویند . این بازار در شرق جاده تالانگ قرار دارد . روزهای یکشنبه مردم محلی و همچنین گردشگان به این بازار رفته و می توانند انواع لباس ، پارچه ، بدلیجات ، لوازم ورزشی و ... را خریداری کنید . 

6- بازار بانزان

بازار بانزان در پاتونگ در جاده سای کور درست در پشت مرکز خرید جانگ سیلون قرار دارد . هر چیزی که از یک بازار محلی انتظار دارید ، اینجا وجود دارد . این بازار دارای ساختمان هایی با معماری غربی و چینی است و همین باعث جذابین بیشتر این مکان شده است . انواع میوه ، مواد غذایی تازه ، غذای تایلندی ، نوشیدنی ، لباس ، کفش ، گل و ... را در این بازار می توانید با قیمت های مناسب و معقول خریداری کنید . 

7- فروشگاه های شهر قدیمی

شهر قدیمی پوکت نه تنها یک مکان زیبا و جذاب برای کشف است ؛ بلکه دارای فروشگاه های صنایع دستی و همچنین فروشگاه های نساجی است . صنایع دستی محلی در امتداد این خیابان ها پیدا می شود و در کنار جاده های Phang Nga و Yaowarat استودیوهایی خواهید دید که آثار کلاسیک و مدرن را به فروش می رسانند . 

8- جیم تامپسون

جیم تامپسون یک تاجر آمریکایی بود که در دهه های 1950 و 1960 به احیای صنعت ابریشم تایلندی کمک کرد . او به طور اسرار آمیز در سال 1967 از ارتفاعات مالزی ناپدید شد ، اما حرکت تجاری او ادامه داشته و در حال حاضر نام جیم تامپسون مترادف با اقلام ابریشم با کیفیت بالا در مراکز خرید تایلند است . در هر مرکز خرید که نام جیم تامپسون را دیدید بدانید ابریشم با کیفیت را خریداری خواهید کرد . 

9- بازار معبد کارن

وات کارن تقریبا 12000 متر مربع وسعت دارد . دو بار در هفته (سه شنبه ها و جمعه ها) یک بازار پر جنب و جوش در اینجا وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند انتخاب خوبی از محصولات و غذای محلی را داشته باشند و فرهنگ محلی را از نزدیک ببینند . محصولاتی که در بازار به فروش می رسد شامل تی شرت ، ساعت ، عینک آفتابی ، روسری و سارنگ ، شلوارک ، کیف های دستی ، جواهرات ارزان و سوغاتی های مقرون به صرفه می باشد .

10- فروشگاه پریمیوم اوت لت

پریمیوم اوت لت در جاده Bypass قرار دارد . در این فروشگاه لوازم ورزشی با برندهای معتبر در قیمت های معقول به فروش می رسد . تمامی اجناس تضمینی هستند . به غیر از مارک های تایلندی ، برندهای جهانی شامل Lacoste ، Guy Laroche ، Puppies Hush ، Warner Bros ، Pierre Cardin، Van Heusen  ، Levi"s ، Lee ، Nautica ، Adidas and Nike با تخفیف ویژه تا 70? به فروش می رسند .


هتل رویال پارادایس پوکت تایلند

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/11:: 7:9 عصر

هتل رویال پارادایس از بهترین هتل ها در بین گردشگران تور پوکت است که در مرکز پاتونگ واقع شده است . ساحل پاتونگ دسترسی راحتی دارد و تنها چند دقیقه پیاده روی لازم است . اکثر مراکز خرید و تفریحات شبانه در چند صد متری این هتل قرار دارند . 

هتل رویال پارادایس دارای 350 اتاق است که با به سبک تایلندی مدرن طراحی شده اند . اتاق های سوپریور ، لوکس ، مینی سوئیت ، رویال سوئیت و … که هر کدام بالکن خصوصی دارند و دارای امکاناتی همچون سیستم تهویه ی مطبوع ، تلویزیون با کانال های ماهواره ای ، حمام خصوصی با حوله ، دمپایی و سشوار ، تلفن ، امکانات چای و قهوه ، یخچال ، مینی بار ، میز ، مبلمان ، صندوق امانات و اینترنت رایگان هستند . 


ارزانترین مراکز خرید بانکوک

ارسال شده توسط nazanin در 96/11/11:: 6:35 عصر

بانکوک دارای مراکز خرید و بازارهای زیادی است . هر کدام از آنها اجناس متونعی دارند و قیمت های مختلفی اجناس را به فروش می رسانند . لباس ها ، کفش و کیف و خیلی وسایل دیگر را می توانید خیلی ارزان در برخی بازارها خریداری کنید . در ادامه ارزانترین مراکز خرید بانکوک معرفی شده اند . 

 

1- مرکز خرید ام بی کی

MBK معروف ترین مکان برای خرید ارزان در بانکوک است . با بیش از 2000 فروشگاه که طبقات مرکز خرید وجود دارند ، می توانید هر چیزی را که لازم دارید ، بخرید . در طبقه های پایین چیزهایی از قبیل چمدان ، کفش ، چرم ، لباس ، پیراهن ، کمربند ، مایو و ... وجود دارد .

 

2- بازار پراتونام

پراتونام بازاری بزرگ از خرده فروش هاست که در بین جاده Petchaburi و برج بایوک قرار دارد . هر چیزی از لباس ، کفش و لوازم جانبی را در این بازار می توانید پیدا کنید . اگر شلوغی بازار برایتان اهمیت ندراد ، بهتری مکان برای خرید ارزان می باشد به ویژه لباس . 

 

3- مرکز خرید پلاتینیوم

پلاتینیوم معروف ترین مرکز خرید در منطقه Pratunam است که بیش از 1300 فروشگاه انواع مد و یا وسایل مورد نیاز خانم ها را به فروش می رسانند . انواع لباس ، پیراهن ، شلوار جین ، کفش ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، چرم و ... از وسایلی است که در این بازار به فروش می رسد . 

 

4- مرکز خرید پالادیوم 

پالادیوم یک مرکز خرید عمده فروشی جدید در منطقه پراتونام است که به صورت مورب در سراسر بازار پلاتین قرار دارد . این مرکز مشابه با بازار پلاتینیوم است با فضای بیشتر و بیش از 1500 فروشنده . می توانید تنوع خرید زیادی با قیمت های ارزان در این مرکز داشته باشید .

 

5- مرکز خرید پانتیپ پلازا آی تی

مرکز خرید پانتیپ پلازا آی تی بانکوک در منطقه پراتونام واقع شده است . Pantip Plaza بزرگترین و ارزان ترین مرکز برای الکترونیکی در تور بانکوک است . بیش از 20 سال است که فروش و تعمیر لوازم الکترونیکی در بانکوک با ارزان ترین قیمت در این مرکز خرید انجام می شود . 

 

6- بازار آخر هفته چاتوچاک

بازار چاتوچاک بزرگترین و مشهورترین مراکز خرید بانکوک است .در این بازار بیش از 8000 فروشنده وجود دارد که انواع لباس ، حیوانات خانگی و وسایل مربوط ، گیاهان ، گل ها ، مبلمان ، ساعت ، لوازم جانبی ، انواع سوغات ، تی شرت های ارزان ، و ... را به فروش می رسانند . مغازه های ماساژ ، فروشندگان مواد غذایی، نوشیدنی و میان وعده و همچنین برخی از رستوران های تایلندی در فضای باز وجود دارد . اکثر فروشندگان تنها در آخر هفته باز می شوند .

 

7- مرکز خرید جی جی گرین

یک بازار در فضای باز که لباس های دست دوم را به فروش می رسانند . البته اقلام نو نیز در این مرکز خرید به فروش می رسند . این بازار در نزدیکی بازار آخر هفته چاتوچاک واقع شده است . این بازار از بازار چاتوچاک زیباتر و رنگارنگ تر است و البته کیفیت کمتر است . 

 

8- مرکز خرید یونیون

بازار یونیون یک جواهر پنهان برای خرید ارزان در منطقه پراتونام بانکوک است . این مرکز هشت طبقه دارد و شبیه به بازارهای پلاتین و پالادیوم است با این تفاوت که غذا ارزان تر است و شلوغی آن نیز کمتر می باشد . هر طبقه به یک جنس تعلق دارد . انواع لباس ، کفش ، کالاهای خانگی در این مرکز خرید به فروش می رسد .

 

9- بازار راد فای

بازار راد فای بزرگترین و محبوب ترین بازار در بانکوک است . این بازار یک بازار آزاد است که لباس های چرم ، مبلمان ، عتیقه ، و همچنین غذاهای تایلندی به فروش می رسد . بازار راد فای در پشت میدان سیکان واقع شده است . بازار از پنجشنبه تا یکشنبه از ساعت 5 بعدازظهر تا نیمه شب باز است . 

 

10- بازار محله چینی ها

بازار چینی ها یا سام پنگ در واقع کوچه های باریکی است که هر چیزی را که فکرش را بکیند در آن جا به فروش می رسد . این کوچه ها در پشت چایناتوون در ساحل جنوبی یوآارات جاده قرار دارند . بهترین مکان برای خرید اجناس به قیمت عمده فروشی این بازار است . 

 


   1   2   3      >



بازدید امروز: 6 ، بازدید دیروز: 2 ، کل بازدیدها: 15192
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ